background

Monday 12 June 2017

Puasa 2017

Oh men tahun ni punya puasa lain macam. Sangat rindu suasana puasa dulu-dulu

Bulan puasa tahun lepas jauh dari family. Tak best, bebuka pun kadang sorg. Terimbau moment puasa tahun lepas. Rindu walaupun tak best. Bad moment yg bebetul buat aku takde hati and nekad. Tahun ni lain mcm. Sbb tlg ibu meniaga. Actually mmg dari kecik dah rasa mcm ni. Tp bila besar ni rasa dia lain. Tapi sbb busy keje, bila cuti je turun padang. Best. Ramainya jumpa org. Ada yg masih kenal, ada yg tak kenal dah. Terpulang. 

Cuma bulan puasa ni sangat stress. Kekuatan dah hilang. Nasib baik ada org sebelah kiri yg sentiasa membantu. Walaupun pangkat 'kakak' tp gila dia mcm dia lg adik dari aku. Apa dia buat semua aku blh detect walaupun dia sorok. Haha! Kawan aku mcm2 jenis ada. Yg macam kau pun ada, tu yg cepat aku detect ðŸ˜‚ Relax lah, aku open tak mcm org lain. Aku bukan jenis menghukum sesuka hati. Satu kepala pulak tu. Aku, bukan suka pilih-pilih org kalau nak kawan. Semua aku kawan asal satu kepala. Kiri, kanan, belakang semua ada adab berjiran. Tu jelah kekuatan aku utk stay. Suara pengurus kadang membantu kadang lagi buat aku down. Stress sampai ada niat nak letak RL. Tapi tak sanggup. Sbb fikir ramai pihak. Masa dekat atas tu rasa seronok habis. Tp masa down mmg rasa nak angkat kaki. Tapi sayang. 

Betul tak, setahun mesti ada even sekali. Rasa nak pindah je. Tu pun blh jd salah satu punca down. Sbb dekat sangat. Haritu dah try angkat kaki masa first dulu. Tapi jauh dgn family pulak. Emm

Kalau kau rasa kawan tu penting, msg pun dah cukup. Tanya khabar pun dah cukup menunjukkan kau hargai. Bukan kena selalu ada utk kau. Kalau betul penting, setahun sekali spent time pun dah rasa bersyukur. Bila dah besar, kau kena tahu yg bukan kau sorg dia ada. Mmg kau yg dari dulu sama-sama. Tapi org penting tu dah bertambah. Kau tak blh expect semua org kena free utk kau sorg. Kau pun bila susah je ada utk org? 

Haritu budak budak badut ajak iftar kat putrajaya. Pakai baju yg beli setahun yg lepas. Sebenarnya baju tu beli and rancang nak pakai tahun lepas. Tp semua busy, and tahun ni yg dapat pakai sesama. Yeay. Korg antara yg terpenting.

And sorry dekat org yg dah terjanji utk bulan 7 ni. Bukan sesaja nak mungkir janji. Tapi sbb komitment. Kau pun penting, tak blh nafikan. Tapi sorry. Nanti aku beli hadiah besar yg best utk kau ye beb. Sorry.

Dah separuh puasa. Raya nak dekat. Tapi tak berkesempatan nak shopping lg. Semalam baru sempat pegi amik baju yg tempah april lepas. 3 pasang sekali gus utk sorg. Tu jelah persiapan utk raya. Yg lain tak terbeli lg. Harap lah sempat. Dah  lah semua benda mmg tggu raya baru nak beli.